mouse water feeling

Hi,

Have you ever had the problem that your mouse feels like it's in water or smth?

It's the same feeling as when you turn swapinterval on, but a lot less (not using swap interval since you will ask).

The mouse is responding slow and a bit as if the crosshair was in water.

Using windows xp sp3, slac, deathadder (with/without drivers doesnt matter), LCD monitor.

Flame on and cheers to the ones I love

edit: when i test ingame I don't have any mouse accel
Comments
51
Try drying the mouse out with a hairdryer then try playing again :-)
the crosshair is in water, not the mouse!
Parent
.............WAT
Parent
YOU HEARD ME NIGGA!
Parent
stop fucking teasing your goldfish then man
Parent
maybe you were in that water @ tc base
or goldrush..
Parent
...I just knew this was the right place to ask
You have to admit that 'mouse water feeling' is kinda vague though.
Parent
no it's not, it's like it's floating around when moving it, inaccurate, slow response, you know.. as if it we're in water :)
Parent
How many of you are there in the water? o_o
Parent
Quoteas if it we're in water
Parent
ya sorry for that apostrophe! didn't even see it after reading it again! your joke was funny now!
Parent
jag har precis samma :)

har haft de ett par år.. inte en aning hur man löser de
Parent
Knepigt är det, jag har inte haft det på länge, men nu kom det tillbaka. Förut kunde jag till och med köra med m_filter 1 utan att det fick någon större effekt på stora rörelser.
Parent
nej jag vet det är skitskumt.. ingen tror på mig heller :D

kom det plötsligt? gjorde du nå spec ändringar i cfg eller annat?
Parent
haha, taskigt! :)

Jag vet inte, jag har vart allmänt missnöjd med mitt aim sista veckan och tycker det har känts konstigt, träffarna har laggat mycket osv så jag har gjort en hel del grejer, mestadels har jag bara testat mina 10 senaste configs. Alla är i stort sett identiska men någon har högre r_mode, någon har annan r_textureMode osv, inga stora förändringar i alla fall.

Till sist testade jag r_swapInterval 1 för skoj skull och det kändes ju verkligen som att crosshairet låg på en isbana, helt värdelöst och det laggade röven, så jag gick tillbaka. Men efter det så tycker jag att känslan fortsätter, fast den är mycket mycket mindre tydlig.
Avinstallerade razers drivare och det blev inte bättre för det heller.

Har gjort lite fuffens grejer nu för jag kom på att jag har uppgraderat till XP SP3. Microsoft implementerade ju en ny usbport.sys i servicepack 3 som är lite annorlunda, har således kört in usbport.sys för XP SP2 igen och fixat så att Windows inte ska ersätta den med den nya versionen igen.
Återkommer med hur vida det funkar eller inte :)

Vad kör du för OS? Mus?
Parent
Jag tror det blev bättre, följde guiden för "mouse fix" på INSTIs sida och jag tycker i alla fall det blev bättre.
Hinner inte prova så mycket nu dock, ska iväg. Knas har en idé om att det kan ha med r_modet att göra också, men jag är lite tveksam faktiskt, har kört i den här upplösningen förr utan problem.
Parent
vettefaaann, känns fortfarande "såsig" :(
Parent
insti har samma problem som oss.... han o jag har försökt lösa de i flera år ;)


det va därför ja la av... har ingen aning om va som e fel
Parent
Knepigt!
Kan ju vara så att spelet är som det är också :)
Parent
absolut men det är så sjukt att det verkar funka för alla andra :D
Parent
haha, jag tror bara det är när man speccar, tror det kan vara så att alla lever med
samma problem ;)

Dock måste jag säga att det känns mer som att det är relaterat till grafiken snarare än själva musen i sig.. men vad vet jag, jag är helt snurrig när det kommer till detta nu :)
Parent
the fuck
disable vsync
Take your mouse out of the water
uninstall drivers, get rid off neg. accel and increase ur polling rate to 500hz.

Clean the dust or check cable.
check check check :) I think I might install windows 7 instead, just for the fun of installing an OS.
Parent
actually i just read u had deathadder

thats actually natural for this mouse. it feels like floating and a little delay coz is a shit mouse, or is a infrared sensor.

tbh before i was using mx518 and that is a lot better man than this.
Hmm, maybe I should take out my mx518 and see if it's the same. Though I didn't have this problem before with my deathadder
Parent
sweat from hand
whenever i have that it usually means there is a hair stuck under the laser thingy at the bottom :D
eeewwwwww pubes.
Parent
ask INSTi
that's true.. I don't know anyone who spent more time in his life to get the perfect mouse feeling :D
Parent
crosshair commands in your cfg..
cg_crosshairFloat 1?
Parent
baby face
turn off swapinterval!
i had the same prob in wow + win7, if i played in window it worked
stop playing radar rain off
Kan vara din r_mode, har för mig att jag har fått något liknande när jag testat cfgs. då har det vart högre r_mode än vad jag brukar ha och skarpare grafik
What are you using?
didn't you read my post?
Parent
I don't mean hardware, software nor settings.
Parent
Back to top