mouse water feeling
Hi,
Have you ever had the problem that your mouse feels like it's in water or smth?
It's the same feeling as when you turn swapinterval on, but a lot less (not using swap interval since you will ask).
The mouse is responding slow and a bit as if the crosshair was in water.
Using windows xp sp3, slac, deathadder (with/without drivers doesnt matter), LCD monitor.
Flame on and cheers to the ones I love
edit: when i test ingame I don't have any mouse accel
Have you ever had the problem that your mouse feels like it's in water or smth?
It's the same feeling as when you turn swapinterval on, but a lot less (not using swap interval since you will ask).
The mouse is responding slow and a bit as if the crosshair was in water.
Using windows xp sp3, slac, deathadder (with/without drivers doesnt matter), LCD monitor.
Flame on and cheers to the ones I love
edit: when i test ingame I don't have any mouse accel
har haft de ett par år.. inte en aning hur man löser de
kom det plötsligt? gjorde du nå spec ändringar i cfg eller annat?
Jag vet inte, jag har vart allmänt missnöjd med mitt aim sista veckan och tycker det har känts konstigt, träffarna har laggat mycket osv så jag har gjort en hel del grejer, mestadels har jag bara testat mina 10 senaste configs. Alla är i stort sett identiska men någon har högre r_mode, någon har annan r_textureMode osv, inga stora förändringar i alla fall.
Till sist testade jag r_swapInterval 1 för skoj skull och det kändes ju verkligen som att crosshairet låg på en isbana, helt värdelöst och det laggade röven, så jag gick tillbaka. Men efter det så tycker jag att känslan fortsätter, fast den är mycket mycket mindre tydlig.
Avinstallerade razers drivare och det blev inte bättre för det heller.
Har gjort lite fuffens grejer nu för jag kom på att jag har uppgraderat till XP SP3. Microsoft implementerade ju en ny usbport.sys i servicepack 3 som är lite annorlunda, har således kört in usbport.sys för XP SP2 igen och fixat så att Windows inte ska ersätta den med den nya versionen igen.
Återkommer med hur vida det funkar eller inte :)
Vad kör du för OS? Mus?
Hinner inte prova så mycket nu dock, ska iväg. Knas har en idé om att det kan ha med r_modet att göra också, men jag är lite tveksam faktiskt, har kört i den här upplösningen förr utan problem.
det va därför ja la av... har ingen aning om va som e fel
Kan ju vara så att spelet är som det är också :)
samma problem ;)
Dock måste jag säga att det känns mer som att det är relaterat till grafiken snarare än själva musen i sig.. men vad vet jag, jag är helt snurrig när det kommer till detta nu :)
Clean the dust or check cable.
thats actually natural for this mouse. it feels like floating and a little delay coz is a shit mouse, or is a infrared sensor.
tbh before i was using mx518 and that is a lot better man than this.